Tibant del fil del què són els drets humans, l'alumnat de La Mallola s'ha apropat al dret a una alimentació adient. Per què consumin pomes de Xile si en tenim de més a prop? En quin estat es recullen i ens mengem aquestes pomes? Qui se'n beneficia econòmicament? Aquestes són algunes de les preguntes que sorgeixen en les dinàmiques grupals proposades pels talleristes de COMSOC. A través de les preguntes i de les respostes dels joves, s'han desgranant reflexions i aprenentatges, com el que comenta la Júlia de segon B, “una alimentació adient ha de tenir en compte d'on venen els aliments; si són d'agricultura sostenible i ecològics i si són de proximitat”.
El següent pas: posar en joc les reflexions fetes, a través de la creació d'un final de conte que s'haurà de narrar en l'espai radiofònic. Partim d'una versió adaptada del relat "La Colla Pessigolla vol salvar el mercat", d'Enginyeria Sense Fronteres. Aquí s'ha posat a prova la creativitat i la capacitat de treball en equip dels joves. Trobar un fil argumental constructiu, escoltar l'altre, saber treballar en els grups triats a l'atzar i no des de l'afinitat, atendre a les indicacions i pautes assignades. Tot un repte que hem fotografiat.
A continuació cal respectar el silenci necessari per tal que cada grup de companys i companyes pugui fer la seva intervenció en l'espai de ràdio. Els joves que s'asseuen davant del micro estan nerviosos, i el riure és freqüent. A l'auditori es barregen les ganes de participar amb la necessitat de parlar i comentar.
Fruit de vèncer els reptes, tots els grups poden viure el que suposa estar en un espai de ràdio, sentir la seva veu davant d'un microfòn i exposar la seva expressió davant d'un públic. El resultat del treball dels nois i noies de segon d'ESO de La Mallola el podeu escoltar seguidament: 2n A (conte 1, conte 2, conte 3, conte 4, conte 5), 2n B (conte 1, conte 2, conte 3, conte 4), i 2n C (conte 1, conte 2, conte 3). No us els perdeu!
El següent pas: posar en joc les reflexions fetes, a través de la creació d'un final de conte que s'haurà de narrar en l'espai radiofònic. Partim d'una versió adaptada del relat "La Colla Pessigolla vol salvar el mercat", d'Enginyeria Sense Fronteres. Aquí s'ha posat a prova la creativitat i la capacitat de treball en equip dels joves. Trobar un fil argumental constructiu, escoltar l'altre, saber treballar en els grups triats a l'atzar i no des de l'afinitat, atendre a les indicacions i pautes assignades. Tot un repte que hem fotografiat.
A continuació cal respectar el silenci necessari per tal que cada grup de companys i companyes pugui fer la seva intervenció en l'espai de ràdio. Els joves que s'asseuen davant del micro estan nerviosos, i el riure és freqüent. A l'auditori es barregen les ganes de participar amb la necessitat de parlar i comentar.
Fruit de vèncer els reptes, tots els grups poden viure el que suposa estar en un espai de ràdio, sentir la seva veu davant d'un microfòn i exposar la seva expressió davant d'un públic. El resultat del treball dels nois i noies de segon d'ESO de La Mallola el podeu escoltar seguidament: 2n A (conte 1, conte 2, conte 3, conte 4, conte 5), 2n B (conte 1, conte 2, conte 3, conte 4), i 2n C (conte 1, conte 2, conte 3). No us els perdeu!