Al llarg del curs 2016/17 a través de l’optativa de ràdio, impulsada per l’entitat d’educomunicació COMSOC – Comunicació Social i l’Institut del poble, els nois i les noies s’han endinsat en el món del so i de la paraula parlada, del llenguatge radiofònic i de les potencialitats humanes d’aquest mitjà.
El joves han creat cròniques sobre les celebracions dels 20 anys de l’IES amb entrevistes a la primera i darrera directora del centre, han fet butlletins informatius sobre temes d’actualitat, han parlat amb dos històrics de l’emissora, com són en Joan Anton i en Joan Puig «el Cullereta», han entrevistat a un bon grapat d’alumnes (Pau, Víctor, Raquel, Jordi, Joan, Toni, Lucas, Ahmed, Megan, Rita, etc) i professorat del centre (Manel Plens, Dolors Camats, Joan Canals, Aniol González, etc), i han elaborat reportatges a partir de fragments de sèries com «Merlí» (TV3).
La ràdio, aquest curs, ha estat més present que mai a la comunitat educativa de l’Ametlla, i a més a traspassat fronteres municipals gràcies al conte que han creat contra l’assetjament escolar, titulat «La reunió dels records». En el marc de Sant Jordi, l’Andrea, la Mireia l’Olaya, i el Pol van voler parlar d’aquest problema socioeducatiu, i per inspirar-se van llegir altres relats i fragments de llibres sobre el tema, com «La ràbia» (Ara llibres, 2016) de Lolita Bosch. Precisament l’autora va destacar l’audioconte a les xarxes socials.
Podeu escoltar tots els podcasts de l’emissora cercant Ràdio l’Ametlla a http://www.ivoox.com/, donar un cop d'ull a l'àlbum de fotos de l'optativa i veure aquest article publicat al nº 149 del Diari de l'Ametlla.
Què diu el jovent radiofònic?
El joves han creat cròniques sobre les celebracions dels 20 anys de l’IES amb entrevistes a la primera i darrera directora del centre, han fet butlletins informatius sobre temes d’actualitat, han parlat amb dos històrics de l’emissora, com són en Joan Anton i en Joan Puig «el Cullereta», han entrevistat a un bon grapat d’alumnes (Pau, Víctor, Raquel, Jordi, Joan, Toni, Lucas, Ahmed, Megan, Rita, etc) i professorat del centre (Manel Plens, Dolors Camats, Joan Canals, Aniol González, etc), i han elaborat reportatges a partir de fragments de sèries com «Merlí» (TV3).
La ràdio, aquest curs, ha estat més present que mai a la comunitat educativa de l’Ametlla, i a més a traspassat fronteres municipals gràcies al conte que han creat contra l’assetjament escolar, titulat «La reunió dels records». En el marc de Sant Jordi, l’Andrea, la Mireia l’Olaya, i el Pol van voler parlar d’aquest problema socioeducatiu, i per inspirar-se van llegir altres relats i fragments de llibres sobre el tema, com «La ràbia» (Ara llibres, 2016) de Lolita Bosch. Precisament l’autora va destacar l’audioconte a les xarxes socials.
Podeu escoltar tots els podcasts de l’emissora cercant Ràdio l’Ametlla a http://www.ivoox.com/, donar un cop d'ull a l'àlbum de fotos de l'optativa i veure aquest article publicat al nº 149 del Diari de l'Ametlla.
Què diu el jovent radiofònic?
Andrea Díaz: «M’està agradant bastant. La veritat és que no creia que fos així, pensava que era una optativa més avorrida, però en realitat és bastant bona. Perquè no és només anar a la ràdio i dir quatre paraules, estàs aprenent també a com escriure bé i al mateix temps aprens a distingir què és una notícia i una crònica. Cosa que abans ni pensaves quan veies les notícies.» «Hem estat aprenent com s’escriu una notícia, les diferències entre la notícia i la crònica, però jo crec que el què més m’ha agradat és l’expressió a l’hora d’escriure. Abans no sabia com fer-ho, i ara gràcies a poder fer una crònica, una noticia, o qualsevol cosa, és més fàcil l’escriptura.» «Recomanaria l’optativa perquè no és com es pensen alguns companys, que només vas a la ràdio o només llegeixes a la classe, és una cosa que de veritat et pot ser útil per la vida diària.» |
Mireia Gabaldon «M’està agradant molt aquesta optativa, perquè les altres són com més d’escriure, el professor diu i nosaltres escrivim, i aquesta és més dinàmica. Hi ha dies que anem a la ràdio i fem activitats més divertides.» «El què més he après ha estat a redactar, d’una manera que s’entengui més. Perquè de vegades ho escrivim a la nostra forma i no es pot entendre tant. Hem après a escriure una mica millor i de forma més clara. També m’ha ajudat a perdre la vergonya. Perquè, per exemple, el primer dia que vam anar a la ràdio jo crec que tots teníem una mica de vergonya, però ara l’hem anat perdent.» «Recomanaria l’optativa perquè és diferent a totes les altres, és serveix per obrir-te a més coses, i t’ajuda en aquestes temes, a perdre la vergonya, en redactar i a expressar-te millor.» |
Olaya Cano «M’està semblant molt interessant, m’està agradant molt la ràdio, i ho recomanaria als més companys. Fem coses dinàmiques, anem a l’emissora i parlem davant d’un micròfon, ens podem escoltar,... m’està encantant.» |
Pol Guàrdia «M’està semblant una optativa molt interessant, estem aprenent moltes coses sobre la ràdio, la crònica, com fer un conte, etc. i m’està agradant moltíssim.» |