Ens presentem dient el nostre nom i puntualitzant on anem a comprar i què ens agrada menjar. Quan acabem la ronda veiem que predominen les grans superfícies com a llocs on les famílies van a comprar tot i que, quan es tracta de productes locals, a Sant Quirze també hi ha una bona oferta.
Però abans de llegir el conte i d’el·laborar la nostra versió final del text, treballem alguns dels conceptes que han sortit durant les presentacions: mercat, comerç de proximitat, supermercat, km 0…) i reflexionem sobre les respostes que hem donat a l’on i al què comprem. “D’on venen els aliments que comprem?”, “Ens surt a compte comprar el 2x1 de les ofertes dels supermercats?” Què és un producte de temporada?
Ara sí, més entrats en matèria, comencem a llegir en conte. Fins la meitat! Els nois i noies de sisè hauran de pensar-ne un final i locutar-lo a la ràdio que hem muntat a l’aula del costat. És un conte que explica de manera senzilla, les conseqüències del model supermercadista, les grans cadenes de distribució alimentària i la sobirania alimentària. La família d'en Pep té una parada de fruita i verdura al mercat local. Tot just s'acaba d'obrir un supermercat al poble, i molta de la gent que abans anava a comprar al mercat ja no hi va. La Lluna, la Habiba, en Pep i la Laia, juntament amb el seu cosinet Pol, volen posar-hi remei. Si no fan res, en Pep haurà de marxar del poble perquè els seus pares aniran a buscar feina fora.
Amb aquests personatges es presenta una realitat propera de la nostra pagesia i s'esbossen algunes solucions de de l'enfocament de la Sobirania Alimentària. Els nois i noies de sisè decidiran el futur d’en Pep.
Abans del pati fem una pluja d’idees, personatges, paraules clau i conceptes que han sortit durant la lectura del conte i les relacionem entre elles. Tornem a reflexionar sobre què és un mercat i on comprem el menjar i insistim en les fruites de temporada “Què mengem a l’hivern i què mengem a l’estiu? És el mateix? Com és que hi ha fruites que podem menjar tot l’any tot i que només les collim a l’estiu? Parlem també dels residus que es desprenen de les nostres compres. Estem ben animats! Ja comencen a sortir arguments en contra de malbaratar el menjar.
Ha arribat el moment d’escriure el final del conte. Feliç o infeliç, dependrà del punt de vista, però els grups de 4 que hem fet es posen mans a l’obra i, aquest és el resultat final:
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_1_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_2_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_3_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_4_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_5_besora.mp3
La locució i fins i tot els efectes de so que s’han inventat els nanos ha donat color a aquests “finals d’història” Segurament avui, en arribar a casa, han preguntat als pares on compren i què mengen i els podran posar PLAY a l’AUDIO del seu primer podcast de ràdio
Però abans de llegir el conte i d’el·laborar la nostra versió final del text, treballem alguns dels conceptes que han sortit durant les presentacions: mercat, comerç de proximitat, supermercat, km 0…) i reflexionem sobre les respostes que hem donat a l’on i al què comprem. “D’on venen els aliments que comprem?”, “Ens surt a compte comprar el 2x1 de les ofertes dels supermercats?” Què és un producte de temporada?
Ara sí, més entrats en matèria, comencem a llegir en conte. Fins la meitat! Els nois i noies de sisè hauran de pensar-ne un final i locutar-lo a la ràdio que hem muntat a l’aula del costat. És un conte que explica de manera senzilla, les conseqüències del model supermercadista, les grans cadenes de distribució alimentària i la sobirania alimentària. La família d'en Pep té una parada de fruita i verdura al mercat local. Tot just s'acaba d'obrir un supermercat al poble, i molta de la gent que abans anava a comprar al mercat ja no hi va. La Lluna, la Habiba, en Pep i la Laia, juntament amb el seu cosinet Pol, volen posar-hi remei. Si no fan res, en Pep haurà de marxar del poble perquè els seus pares aniran a buscar feina fora.
Amb aquests personatges es presenta una realitat propera de la nostra pagesia i s'esbossen algunes solucions de de l'enfocament de la Sobirania Alimentària. Els nois i noies de sisè decidiran el futur d’en Pep.
Abans del pati fem una pluja d’idees, personatges, paraules clau i conceptes que han sortit durant la lectura del conte i les relacionem entre elles. Tornem a reflexionar sobre què és un mercat i on comprem el menjar i insistim en les fruites de temporada “Què mengem a l’hivern i què mengem a l’estiu? És el mateix? Com és que hi ha fruites que podem menjar tot l’any tot i que només les collim a l’estiu? Parlem també dels residus que es desprenen de les nostres compres. Estem ben animats! Ja comencen a sortir arguments en contra de malbaratar el menjar.
Ha arribat el moment d’escriure el final del conte. Feliç o infeliç, dependrà del punt de vista, però els grups de 4 que hem fet es posen mans a l’obra i, aquest és el resultat final:
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_1_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_2_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_3_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_4_besora.mp3
http://www.contesdelmon.org/mm/file/2015/grup_5_besora.mp3
La locució i fins i tot els efectes de so que s’han inventat els nanos ha donat color a aquests “finals d’història” Segurament avui, en arribar a casa, han preguntat als pares on compren i què mengen i els podran posar PLAY a l’AUDIO del seu primer podcast de ràdio